Complete standaard behandeling
INTERIEUR
Het interieur van uw auto is uw leefomgeving. Wij hoeven u niet te vertellen dat het prettig is als deze schoon, fris en verzorgd is. U denkt hierbij wellicht alleen aan stofzuigen en afstoffen, maar er is meer mogelijk om het leefklimaat en de uitstraling van uw auto interieur voor langere tijd professioneel te verbeteren en aan te pakken.
We beginnen met het stofzuigen en afstoffen van het complete interieur, tot in de kleinste hoekjes en gaatjes. Daarna verwijderen wij vuil en reinigen wij elke centimeter van uw interieur. Vervolgens reinigen wij uw ruiten en voeden de kunststof delen opnieuw voor een schone, mooie en verzorgde uitstraling.
U kunt dit ook uitbreiden met bijvoorbeeld onze ozonbehandeling, het in de diepte reinigen van bekleding, stoffering en matten met stoom en extractor.
Tip: Op uw verzoek halen wij ook de oude stickers weg zonder resten zoals reclame, dealer stickers, tolwegen, etc.
EXTERIEUR
- Foamen
Bij sterkere vervuiling zetten wij uw auto eerst in de foam (schuim), zodat het vuil wordt losgeweekt. Na inweken hierin, spuiten we met hogedruk de auto af en gaan pas daarna wassen, zodat de ergere vervuiling al is verwijderd.
- Wassen en Drogen
Uw auto wassen wij altijd en alleen maar met de hand. Dit gaat volgens het zogenoemde Twee-emmer-systeem. Hierbij wordt de washand, en dus ook het vuil en zand, steeds uitgespoeld in een aparte emmer, voor hij weer in de sop-emmer gaat. Zo werken we steeds met een schone washand verder.
Bovendien gebruiken wij altijd 'grid guards' in de emmers. Dit zijn roosters waarmee je je 'wash mitt' schoon maakt, zodat de zwaardere vervuiling (zoals zand) onderin de emmer blijft en niet opnieuw in de washandschoen wordt opgenomen.
Wassen gebeurt altijd van boven als begin (meestal minder vuil en zand), en werken dan naar beneden (meer vuil en zand).
Voor uzelf thuis ook de optimale was methode! Wij kunnen u van advies voorzien en hebben ook voor u de juiste artikelen in de verkoop zodat u na onze behandeling uw auto zo lang mogelijk zelf in optimale conditie kunt houden.
Vanzelfsprekend gebruiken wij een zachte, pH-neutrale shampoo, welke bovendien huidvriendelijk is. De ruw geweven microvezel washandschoenen die wij gebruiken sluiten het vuil in zodat dit zo min mogelijk over de lak schuurt bij het wassen. (In tegenstelling tot de gebruikelijke synthetische spons, die al snel een schuurspons wordt!)
Velgen en wielkasten worden grondig gereinigd door middel van verschillende producten, borstels en kwasten.
Na het wassen drogen wij de auto met een schone, zachte, grof geweven microvezel droogdoek, zodat deze vlekvrij opdroogt en eventueel klein restvuil nog wordt opgenomen.
- Vliegroest en Teer Verwijdering
ijzervijlsel, remstof, vliegroest of spoorslag worden hierbij behandeld met speciale producten, waardoor zij veiliger te verwijderen zijn. Eventuele teerresten worden ook behandeld met een product zodat ook deze zorgvuldig verwijderd kunnen worden.
- Kleien
Alle diep, vastzittende en overgebleven vervuiling (zoals bijvoorbeeld stof, teer, ijzerdeeltjes, vliegresten, boomsappen) in en op de lak worden met verschillende klei soorten verwijderd, zodat een glad oppervlak zonder oneffenheden ontstaat.
- Instaplijsten en Deursponningen
Deze worden natuurlijk ook grondig door ons meegenomen bij de reiniging! Is de vervuiling dusdanig hardnekkig, dan wordt dit met eventuele extra stoomreiniging verwijderd.
- Lakdikte Meten
Voor eventueel intensief polijst/ schuurwerk of onze 'Orange Peel' behandeling, kunnen we de lakdikte meten met een lakdiktemeter. Hierdoor weten we welke delen zijn overgespoten of juist erg dun zijn, zodat we daar extra voorzichtig te werk kunnen gaan.
- Afplakken
Dit is een tijdrovende klus die we moeten doen voordat we gaan polijsten. Hierbij beschermen we delen van rubber of kunststof tegen de polijstmiddelen en machines. Denk hierbij aan portierrubbers, raamlijsten, spiegelkappen, bumpers, skirts, roosters en grillen. Als dit niet gebeurt en er komt polijstmiddel op deze delen, dan trekt dit direct in en krijg je er een witte uitslag op. De uitslag die dan ontstaat is zeer moeilijk weer te verwijderen.
- Polijsten van de Lak
Dit is zeer belangrijk voor het eindresultaat en wat onder het zogenoemde 'poetsen' vaak wordt verstaan. Dit is echter echt vakwerk. We halen hier immers een flinterdun laagje van de lak mee weg, waarin de zogenaamde 'swirls' (kringvormige oppervlaktekrassen van wasstraten en door veroudering) zitten. Deze swirls verhinderen een diepe, strakke glans. Vaak wordt een lak hiermee nog mooier dan toen de auto nieuw werd afgeleverd! Wij werken secuur en met zorg en ervaring. Hierbij hebben we verschillende roterende en excentrische machines tot onze beschikking voor het allerbeste resultaat.
- Bescherming
Als laatst brengen wij een beschermende waxlaag aan met een hoogwaardige carnauba wax. Deze sealt en beschermt de lak en geeft zo'n 4 tot 6 maanden bescherming en zorgt voor een prachtig mooie en schitterende diepe glanskwaliteit.
Tip: Tenzij voor een glascoating wordt gekozen. Kijk hiervoor bij onze diensten: Glascoatings Lakwerk.
Ook de snel vergeten, minder opvallende delen aan een auto worden bij ons niet vergeten! en voorzien van een beschermende wax of dressing, denkend aan de velgen, banden, wielkasten, kunststof delen, ramen, uitlaat sierstukjes.
MOTORCOMPARTIMENT
Hier wordt door veel automobilisten maar weinig naar gekeken. Maar het is wel fijn als dit hart van de auto netjes schoon en verzorgd is. Zowel voor de liefhebber als voor de monteur die eraan moet werken.
Bovendien wordt vuilopbouw voorkomen. Het motorcompartiment is na een aantal jaren veel lastiger weer schoon te krijgen, als hier niets aan wordt gedaan. Wij halen olie, vuil, stof en andere viezigheid op een verantwoorde manier zorgvuldig weg.
Tip: Naar wens kunnen we de kunststof delen voorzien van een dressing of coating.